Friday, January 1, 2010

Nieuwigheden en tradities

2010


Het is even wennen hoor.
Maar net als met heel veel dingen zal het ook met dit nieuwe jaar wel weer lukken 
Net als Engels als hoofdtaal, geen vuurwerk met oud en nieuw en de gewoonte van Amerikanen om oudjaarsavond, New Years Eve te noemen.
Of het feit dat voetbal nu soccer heet en geen footbal en we in plaats van naar het schansspringen in Garmisch Partenkirchen, nu naar Pennstate kijken die in een regenachtig Florida spelen.
Wel genieten we dank zij een pakketje van mijn ouders sinds gisteren van oliebollen, maar voor dinner hebben we straks Pork en Sauerkraut.
Als gezin proberen we nu onze eigen tradities te maken, een beetje Amerikaans hier en een beetje Nederlands daar. 


Het afgelopen jaar is voor ons een jaar van grote veranderingen geweest, via dit blog hebben jullie daar voor een groot gedeelte van kunnen mee genieten. 
Een aantal dingen houden we graag voor onszelf, zoals bv onze trouwfoto's.
Maar stoppen met dit blog doen we niet, hoewel Jack het inmiddels volledig aan mij overlaat. 
Onze Visa Journey, is nog steeds niet ten einde, we zitten nog midden in de papierwinkel en dit zal ook nog enige jaren duren. Wel is onze aanvraag voor een verandering van onze status gedaan. We hadden gehoopt dat hierin inmiddels vooruitgang geboekt was, dit zodat we toestemming zouden hebben om het land in en uit te reizen, maar net als in Nederland werken de ambtelijke molens hier traag.
Ook moeten we nu toch echt een social security nummer voor mij aan gaan vragen. Voor mij kan dit inmiddels, mijn zoon kan deze pas krijgen als we onze voorlopige greencard hebben.


Jullie zien dus, we hebben nog genoeg te vertellen, over groene kaarten, over het dagelijkse leven hier in Pennsylvania en als jullie het aandurven, over enige tijd mijn rijlessen.
Ook zit een fotografie cursus in de pen en vrijwilligers werk hier in de plaatselijke bibliotheek.
Tot we onze groene kaart hebben mag ik nog niet werken, maar vrijwilligers werk kan natuurlijk altijd.
Ook ben ik inmiddels om hulp gevraagd door een ' echte'  fotografe die mijn foto's op Flickr zag. Ben heel benieuwd wat daar in de toekomst van komt.


Zoals jullie zien zijn we geen goede voornemens nodig, we krijgen het zo wie so druk genoeg.
Alhoewel, die Wii Fit is er natuurlijk niet voor niets gekomen.


Maar dt komt morgen, nu eerst een paar foto's van vanochtend. We zijn even in de auto gestapt nadat de ergste gladheid over was en hebben genoten van de mooie omgeving.
Enjoy!














Mist in de dalen











en als laatste, deze knapperd.
Dieren met maanogen hebben een streepje voor bij mij.
Maar dat zal bekend zijn.




Happy New Year!!!






1 comment:

Bibi said...

Happy New Year! Ja, het is toch even anders hier met oud en nieuw. Wij hadden ook geen vuurwerk en dat mistte ik toch wel, dat hoort er gewoon bij maar ja hier is het verboden. Al ga ik wel met Independece day wat vuurwerk voor de komende oud en nieuw in slaan, want dan is het makkelijker te krijgen. Mooie winterse plaatjes hoor! Ik hoop dat het papierwerk allemaal toch soepel zal verlopen.