Monday, December 7, 2009

Het is nu echt winter!

Toen we zaterdag ochtend wakker werden leek het nog op typisch Nederlandse sneeuw, gesmolten voor het de grond raakte. Maar terwijl wij van winkel naar winkel reden om kerstinkopen te doen werden de vlokken steeds groter en groter.En ja, dan blijft het op een bepaald moment wel liggen.
Met als resultaat dat het er zondag morgen zo uitzag:

De sneeuw had een leuke bijkomstigheid. Eindelijk lukte het me om de Northern Cardinal op de foto te krijgen.
Een tijdje geleden heb ik een aantal voedingsstations voor vogels opgehangen die een flinke hit zijn bij de plaatselijke vogel en eekhoorn populatie.
Ze worden druk bezocht en met een gids in de hand kan ik de meeste nu identificeren.
Jammer genoeg hangen de ' feeders' te ver weg om een goede foto te kunnen maken.
Dus togen we onlangs nog een keer naar Lowes om nog 2 te halen. Een daarvan hangt nu aan de reling van ons deck en ik kan de vogels zien vanuit het keukenraam en het raam van de pc kamer. Maar tot afgelopen zaterdag werd deze alleen maar bezocht door verdwaalde koolmeesjes. Deze heten hier trouwens Chickadee's.
Maar zaterdag was het dus feest, we hebben 3 Cardinals in onze tuin en samen met een heleboel andere vogels werd er flink gebunkerd van die ene feeder en kon ik er lustig op los fotograferen.



3 comments:

houndstooth said...

You did a great job getting pictures of those cardinals!

Anonymous said...

wow, wat mooi

Bibi said...

Wat leuk die vogels in je tuin, ik was toevallig vandaag nog aan het kijken naar mooie birdfeeders. Ga vandeweek toch maar een kopen:-)